Veelgestelde vragen

Afhalen 

Hoelang van tevoren moet ik bestellen?

Al mijn producten worden op bestelling gemaakt en met de hand bereid. Dit neemt wat tijd in beslag. Daarom vraag ik je om ruim van tevoren je bestelling te plaatsen, het liefst een paar dagen van tevoren. Wil je een grote bestelling plaatsen? Doe dit dan ruim van tevoren zodat je zeker weet dat er die dag nog plek is in mijn kalender.

 

Mijn gewenste afhaaldag is niet meer beschikbaar, wat kan ik doen?

Het kan zijn dat ik die dag al veel bestellingen heb staan en dus deze dag al heb 'uitgezet' in de kalender. Of je wilt misschien bestellen voor dezelfde of de volgende dag? Neem dan even contact met me op en dan kijk ik of ik nog een plekje voor je vrij kan maken. Als je mailt of appt, geef dan gelijk door om welke producten en aantallen het gaat en voor wanneer het is (dag en tijd). Dan kan ik je zo snel mogelijk helpen!
Als wij samen een afwijkende afhaaldag/tijd hebben afgesproken, noteer deze dan altijd in het opmerkingenveld bij het afrekenen. Dan zal ik je bestelling na het plaatsen handmatig aanpassen.


Kunnen de tartelettes & tartes of verjaardagstaarten per post verstuurd worden?

Nee, dat kan helaas niet. Deze producten moeten gekoeld bewaard blijven en zijn niet geschikt om per post verstuurd te worden. Zorg er dus voor dat je je gewenste afhaaldag kiest bij het afrekenen.

Als je op zoek bent naar een producten die per post verstuurd kunnen worden, kies dan voor de Patisserie per post producten.

 

Wanneer kan ik mijn bestelling afhalen?

Je bestelling kan op donderdag t/m zaterdag afgehaald worden op de afhaallocatie tussen 15u00 en 18u00. Komen deze dagen/tijden je niet uit? Stuur me dan een berichtje (Whatsapp of e-mail) en dan kijken we samen naar de mogelijkheden.


Waar kan ik mijn bestelling afhalen?

Je bestelling kan alleen op afspraak in Arnhem Zuid (Rijkerswoerd) opgehaald worden aan de John Lennonstraat 47.


Hoe kan ik mijn aankoop het beste bewaren?

Als je tartelettes hebt gekocht dan raad ik je aan deze na aankoop gelijk in de koelkast te bewaren. Ze smaken het lekkerst op kamertemperatuur (alhoewel de meningen daarover verdeeld zijn!), dus haal ze minstens 15 minuten voor het serveren uit de koelkast (en niet eerder dan 30 minuten). Heb je Patisserie per post gekocht? Kijk dan hierboven naar de bewaar/serveer tips.

De tartelettes van € 3,20 kunnen ook opgewarmd worden in een voorverwarmde oven, 8-10 minuten op 150 graden Celsius.


Hoelang kan ik mijn aankoop bewaren?

De tartelettes & tartes van € 3,20 kan je 4 dagen bewaren (incl. dag van aankoop), mits gekoeld bewaard.

De tartelettes & tartes van € 3,75 kan je 2-3 dagen bewaren (incl. dag van aankoop), mits gekoeld bewaard, maar ze smaken het lekkerst op de dag van aankoop.

De (verjaardags)taarten kan je 2-3 dagen bewaren (incl. dag van aankoop), mits gekoeld bewaard. Ze zullen er echter het mooist uitzien op de dag van aankoop.

De mini's kan je 2-3 dagen bewaren (incl. dag van aankoop), mits gekoeld bewaard, maar ze smaken het lekkerst op de dag van aankoop. Behalve de brownies, die zijn wel 7 dagen houdbaar, mits gekoeld bewaard. De cakejes mogen op kamertemperatuur bewaard worden.

 

Patisserie per post

 

Welke producten kunnen per post verstuurd worden?

Alleen de Patisserie per post producten kunnen per post verstuurd worden. Deze zijn goed verpakt in speciale dozen waardoor ze tegen een stootje kunnen en gewoon door de brievenbus passen. Je hoeft er dus niet voor thuis te blijven om het doosje aan te nemen.

 

Kan ik een kaartje toevoegen aan mijn bestelling?

Ja dat kan. Een kaartje toevoegen is gratis en hierop kan ik voor jou een korte handgeschreven tekst schrijven. Vermeld in het opmerkingenveld op de check-out pagina wat er op het kaartje mag komen te staan. Zet hieronder ook je naam indien je het pakketje aan iemand anders verstuurt, want jouw naam komt nergens anders terug.

Ben je vergeten een tekst op te geven tijdens het bestellen? Deze kan je me dan gewoon per e-mail nasturen. Vermeld dan wel even je bestelnummer!

 

Wat zijn de verzendkosten per doosje?

De genoemde prijzen in de shop zijn exclusief verzendkosten. De verzendkosten voor verzending binnen Nederland bedragen € 4,15 per doosje.

Wil je meerdere pakketjes naar hetzelfde adres laten versturen? Dan kan je ook kiezen voor de optie 'pakketpost'. De kosten hiervan zijn € 6,95 en ik kan dan tot 10 kilo in 1x verzenden. Let op dat je voor de ontvangst van dit pakket dan wel thuis moet zijn. 

 

Kan ik meerdere verzendadressen opgeven?

Helaas kan dat (nog) niet via de website. Wil je dus meerdere pakketjes tegelijk bestellen en naar verschillende adressen versturen, dan kan je óf elk pakketje apart bestellen en afrekenen, óf je stuurt mij een mailtje en dan help ik je graag verder.

 

Kan ik een pakketje laten versturen en iets komen afhalen in dezelfde bestelling?

Helaas kan dat niet. Wil je dus een pakketje laten verzenden en een ander product komen afhalen in Arnhem, plaats dan twee aparte bestellingen.

 

Kan ik mijn doosje Patisserie per post ook komen afhalen?

Ja, dat kan. De Patisserie per post pakketjes kunnen op dinsdag en donderdag t/m zaterdag afgehaald worden op de afhaallocatie tussen 15u00 en 18u30. Je kan je gewenste afhaaldag en -tijd in de kalender aangeven. Komen deze dagen of tijden je niet uit, neem dan even contact met me op. Kies je voor afhalen, dan worden er geen verzendkosten berekend.

Wanneer wordt mijn bestelling verzonden?

De Patisserie per post bestellingen worden 2x per week verstuurd, op dinsdag en donderdag. Kies in de kalender bij het afrekenen je gewenste verzenddatum. Dit kan een datum tot 1 maand vooruit zijn.
 

Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?

Je bestelling wordt bezorgd door PostNL en zij bezorgen in Nederland van dinsdag t/m zaterdag. Meestal doet je pakketje er 1 of 2 dagen over. Sinds COVID-19 en rondom de feestdagen heeft PostNL het drukker dan gebruikelijk en kunnen de pakketjes een dag of 2 langer onderweg zijn. Helaas kan het een enkele keer voorkomen dat ze pas na 4 of 5 dagen bezorgd worden, maar dit is echt een uitzondering. Houd hier rekening mee wanneer je een bestelling plaatst voor een speciale dag of gelegenheid. 

Kijk op de pagina Verzenden & afhalen voor meer informatie.

Pâtisserie Julie is niet verantwoordelijk voor eventuele vertraging van de pakketjes.

 

Wanneer ontvang ik een verzendbevestiging?

Deze wordt automatisch verstuurd zodra je pakketje door PostNL wordt gescand in hun distributiecentrum. Dit is meestal 's avonds na 22u op de dag van verzending. Ik streef ernaar alle pakketjes te verzenden op de dag die jij hebt opgegeven. Mocht het mij nou toch niet lukken om je pakketje op jouw aangegeven dag te verzenden, dan neem ik altijd even contact met je op.

 

Ik heb mijn pakketje na meerdere dagen nog steeds niet ontvangen, wat nu?

Helaas kan het een enkele keer gebeuren dat PostNL er wat langer over doet met het bezorgen van de pakketjes of dat je pakketje zoek raakt. Je krijgt na betaling een track & trace code per e-mail toegestuurd waarmee je je pakketje kan volgen. Is je pakketje na 5 dagen nog steeds niet aangekomen? Neem dan contact met me op en dan kijken we samen naar een oplossing.

 

Ik heb net een doosje Patisserie per post ontvangen, hoe bewaar/serveer ik deze?

Wat leuk, je doosje Patisserie per post is binnen! Maak het doosje gelijk open om te kijken welke producten erin zitten en - als het een verrassingsdoosje is - om het kaartje te lezen. 

Eet je het binnen 1-4 dagen op? Dan kan je het doosje gewoon buiten de koelkast bewaren (doe het doosje wel weer dicht, anders drogen de producten uit). 

Wil je de producten wat langer bewaren of is het erg warm in huis (>21 graden Celsius)? Dan kan je het doosje ook in de koelkast bewaren. De producten zijn wel het lekkerst op kamertemperatuur, dus haal het doosje vervolgens 30 minuten voor het serveren weer uit de koelkast.

 

Bewaartip: Ik bewaar mijn madeleines, brownies & financiers altijd in een goed afsluitbare metalen doos op kamertemperatuur. Zo drogen ze niet uit, blijven ze lekker zacht en zijn ze direct te eten! Wil je de brownies langer dan 4 dagen bewaren of is het erg warm? Bewaar ze dan in het bruine doosje of een goed afgesloten tupperware doos de koelkast.

 

Opwarmen: Je kan je (onbevroren) producten ook even opwarmen in de oven, 8 tot 10 minuten op 150 graden Celsius. Het doosje kan niet in de oven, het papier waarmee ze zijn ingepakt wel!

 

Invriezen: Wil je de producten langer bewaren dan kan je deze ook invriezen. Het beste is om ze in een goed afsluitbare plastic doos te bewaren, maar je kan ook het bruine doosje in een diepvrieszakje doen. Haal deze vervolgens ruim 30 minuten voordat je het wilt serveren uit de diepvries. Je kan de producten zo eten of even opwarmen zoals hierboven beschreven staat.

 

Hoelang zijn de Patisserie per post producten houdbaar?

De Patisserie per post producten zijn - zodra ze uit de oven komen, minstens 5 dagen houdbaar. De madeleines en financiers worden altijd op de dag van verzending gebakken, de brownies vaak de dag voor verzending. De brownies zijn tot wel 8 dagen houdbaar mits gekoeld bewaard. Elk doosje Patisserie per post bevat een kaart met de houdbaarheidsdatum, de smaken, de allergenen en bewaartips.

 

Overige vragen

 

Mijn product ziet er anders uit dan afgebeeld op de foto, hoe kan dat?

Elk product is uniek en wordt door mijzelf handgemaakt. Dit kan betekenen dat producten kunnen afwijken van de foto op de website of van een soortgelijke bestelling die al eerder hebt afgehaald. Smaken zullen nooit aangepast worden zonder te overleggen. Wil je dat je bestelling op een bepaalde manier gemaakt moet worden of precies zoals het plaatje gemaakt moet worden, geef dit dan specifiek aan tijdens het bestellen!

 

Allergenen & ingrediënten

 

Waar kan ik de allergenen & ingrediënten van de verschillende producten terugvinden?

Onder elke productpagina staan de allergenen vermeld en een link naar de complete ingrediëntenlijst. Deze kan je ook hier terugvinden. Kom je er toch niet uit of kan je jouw product niet terugvinden? Neem dan even contact met me op!

 

Verkoopt Pâtisserie Julie ook glutenvrije of vegan producten?

Nee, op dit moment heeft Pâtisserie Julie nog geen glutenvrije of vegan producten in haar assortiment.

 

 

Bestelling wijzigen/annuleren

 

Er is een fout in mijn bestelling, wat nu?

Stuur mij direct een mail en vermeld daarin het bestelnummer en wat er niet klopt. Je zal dan zo snel mogelijk een reactie terug krijgen.

 

Kan ik mijn bestelling nog wijzigen/annuleren?

Stuur mij direct een mail en vermeld daarin het bestelnummer en wat je wilt wijzigen/annuleren. Of je bestelling (kosteloos) kan worden gewijzigd/geannuleerd, wordt bekeken na ontvangst van je mail. Kijk hier voor de voorwaarden voor annulering.

 

Stond je vraag er niet tussen? Neem dan even contact met me op!